21 Şubat 2010 Pazar

İstanbul'lu olmak ?


-nerelisin?
-İstanbul.
-aa tamam o zaman.

benimle bu diyaloga giren herkesin saçını başını yolmak istiyorum şiddetle!

ilk tanışma sırasında bana nerede ve kimle kaldığım sorulduğunda bende gayet açık yüreklilikle gerçeği söylüyorum erkek arkadaşımla diye.ardından bir soru nereliydin? "İstanbul" anahtar kelime oluyor zaten.aa tamam o zaman.
(bu daha ilk olay)

ikincisi ise ;
bazı konularda kendine ve sevgiline güveniyorsan
birçok şeyi açıkça konuşabiliyorsan
ve birlikte birinin giydiği şeye(iç çamaşarı bile) bakıp yorum yapabiliyosan.
"İstanbul" yine anahtar kelime. çat yapıştırıyolar "ama o İstanbul'lu!"

İstanbul'lu olmak tahmin ettiğimden de başka bir şeymiş farklı bir şehire gidince.

insanlar İstanbul'lu olmayı ne sanıyor hiç anlamış değilim. biz sokaklarda çırılçıplak mı geziyoruz,herkes sevgilisi veya herhangi biriyle mi yaşıyo,İstanbul'da çok rahat midesiz aileler mi var ya da herkes çocuğunu sokağa bırakmış ahlak'ı unutmuş mu ?
artk sanıyolarsa İstanbul'u yavrucaklar!

bunlara çok gülüyorum ve gülmekle birlikte bunu diyenlere acıyorum açıkçası. bahsettikleri yer 600-700 km uzakta ki bir yer ama öyle bir adı çıkmış ki sanırsınız farklı gezegen İstanbul.

ne insanlar görüyorum her gün herbir tarafını kapamış,ailesiyle yaşıyor güya ama ooh kimin eli kimin cebinde belli değil.

bankaya gidersin abaza veznedar kız,mağazaya gidersin aynısı,doktorlar,hemşireler,asistanlar daha kimbilir neler var neler. bunlar aileleriyle yaşıyo da noluyo tutuşmuş bi tarafını doğuya sergiliyo bir tarafını da batıya ! ama hepsi görünüşte pek bir muhafazakar pek bir iyi aile kızı.

bunlar gibi olmaktansa ben İstanbul'lu diye sürüden ayrılmaya gönüllüyüm!

3 yorum:

gLc dedi ki...

bunun aynısının İzmirli versiyonunu yaşıyorum.

Eylül dedi ki...

boşver be yavrum sen önyargıları, saçma etiketleri. onu diyenler ya istanbula bir kere bile gelmemişlerdir, ya da sevmenin ve sevmenin getirdiklerinin şehirden bağımsız bir durum olduğunu göremeyecek düzeydedirler. sen bir daha ''nerden geldin'' diye sorana ''ananın örekesinden'' diye cevap ver, uğraşma hiç :)

banu bilgi dedi ki...

cidden "ananın örekesinden" demeyi çok istiyorum ama tutuyorum kendimi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...