8 Mart 2010 Pazartesi

8 Mart "Dünya Kadınlar Günü"







twitter'da sıkıntıdan dolanırken bu resim çıktı karşıma ve çokta hoşuma gitti.
çok anlamlı olmuş farklı renklerle belirtilen harflerin verdiği mesaj.
"ver kurtul" fotoğrafa tıklayıp büyük haline bakmanızı tavsiye ederim.


kadına yılda 1 kez özel bir gün verip hadi sen onla yetin o sana yeter demek 23 Nisan'da miniklerimizin başbakan ya da cumhurbaşkanının koltuğuna oturtulmasından farksız...
hadi bakalım bugün 8 Mart kutla,konsere git,kadınlara alışverişte indirim yap,bugün onu hırpalama,ona iyi davran,onu taciz etme,ona tecavüz etme,onu öldürme ama 8 Mart bittiği an her şey serbest.


yıllar önce Yasemin Yalçın'ın şu meşhur programı Yasemince de bir skeç izlemiştim.
Kakılmış'ın ya doğum günüydü ya da kadınlar günüydü tam hatırlayamıyorum her neyse o gün İtilmiş onu dayaktan azad ediyordu. 21. yy 'da yaşamamız bu durumu hiç değiştirmedi hala daha böyle trajikomik olaylar yaşanıyordur adım kadar eminim.


kötü şeylerin yanında bugün güzelde bir şey oldu tabi. oscar tarihinde ilk kez bir kadın yönetmen En İyi Yönetmen Oscar'ını aldı; Kathryn Bigelow - The Hurt Locker.
bir kadın olarak bunlarla gurur duymamak elde değil diye düşünüyorum.


sadece senede bir gün kadının varolduğu hatırlanıyorsa varsın o günde olmasın biz kendimizi hatırlatmayı da biliriz :)


ve son olarak ;

Dünyada hiç bir milletin kadını "Ben ANADOLU KADINI'ndan fazla çalıştım. Milletimi kurtuluşa ve zafere götürmekte ANADOLU KADINI kadar emek verdim," diyemez!..

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK.

2 yorum:

DB JUNK dedi ki...

Çok güzel bir yazı olmuş:) En çok da sonunu beğendim:)

banu bilgi dedi ki...

Çok teşekkür ederim :)
Atatürk'ün kadınlarla ilgili güzel sözleri olmadan bu yazıyı bitirmek olmazdı :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...