25 Mart 2010 Perşembe

yardım etmek (!)




bugün bir video izledim etkilendim ve hak verdim. videoda ünlü bir sanatçının ülke içindeki yardımlaşmanın uluslararası yardımlaşmadan daha önemli olduğunu savunuyordu.
bana kalırsa bir bakıma çok da haklı. doğuda insanların elektriği,suyu,yolu,okulu yok,az çok yaşam şartlarını da biliyoruz.ne acıdır ki bazılarının tuvalet bilinci bile yok!

uluslararası yardım kampanyalarımızı bir süre daha arka planda tutup kendi ülkemizin insanını yaşayabilir hale getirmemiz gerek.ama bu yardım elektriği suyu olmayan insana bulaşık makinesi veya çamaşır makinesi vermekle olacak iş değil. önce o insanlara yaşayabilecekleri bir ev vermek,en ufak hastalıklardan ölmemeleri için sağlık ocakları ve bilinçlenmeleri için okullar,halk eğitim merkezleri kurmak gerekir. ve en önemlisi çalışmaları için iş sahaları oluşturulması gerekir tabiki bu sadece batıyla sınırlı kaldığında hiçbir etki göstermez.

şuan Gülben Ergen'in doğudaki çocuklar için başlattığı ve çokta güzel devam ettirdiği bir kampanya var Çocuklar Gülsün Diye. 0-6 yaş arasındaki çocukların okul öncesi eğitimiyle ilgili. aslında çok güzel bir yerden başlamak gerek her zaman.umarım bu tür kampanyalar belli çevrelerin ilgisini çekerde herkes üstüne düşen bazı sorumluluklardan pay alır.

dediğim gibi önce kendi insanımızı yaşayabilir kılmak gerek ki daha güçlü bir toplum,millet ve ülke olarak başka ülkelere de yardımda bulunabilelim.

"Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekânı unut! .. Daima çalışkan ol..."
Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...