23 Nisan 2010 Cuma

Bayramlar ve Yürüyüşler




23 nisan şerefine yapılan bando yürüyüşü herkesi balkonlara döktü.
Yürüyüşler beni çok heyecanlandırır hatta gururlandırıp ağlatır da bazen. Nedendir bilmem ama içimi duygu seli kaplıyor böyle zamanlarda üstüne 10.Yıl Marşı ve İstiklal Marşı' da eklenince tüylerim diken diken olur gözlerim sulanır.Bir de Yemin Törenleri tabi televizyon karşısında izlerken bile duygulanırım.Normalde de sulugöz bir insan olduğum için böyle zamanlarda kendimi tutmak gerçekten güçleşiyor.
Bugün de Gül Teyzeyle balkondan bandoyu izlerken sonlara doğru gözlerimizden yaşlar süzüldü :)











İnsanların bando takımına olan ilgisi ve saygısı beni gururlandırdı bilmem nedendir. Fotoğrafta herkesin evinde Türk Bayrağı asılı ama bu sadece bu güne özel değil. İzmir'de genelde insanların balkonların hep Türk Bayrağı asılıdır.Bazen meydanlardaki İstiklal Marşı çalışmalarında insanların Marş bitene kadar durmaları,geç kalacakları bir yer varsa bile önemsemeden beklemeleri beni çok duygulandırmıştı. İstanbul'da da böyle olur ama bekleyen topluluk gerçekten çok az kişiden oluşur. Bu yüzden 2 şehri karşılaştırmak gerekirse İzmirlilerin bu bağlılıkları çok hoşuma gitti.Böyle bir şehirde yaşamaya başlamaktan çok mutlu oldum. Hata yapmadığımı bir kez daha anlıyorum.

sevgiler

1 yorum:

Scartissue dedi ki...

İzmir hep farklı kutlar bayramları. Herkese, her şeye saygılı yapıyor insanı. Oranın iklimi mi desem denizi mi desem bir şey var o kesin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...