8 Eylül 2010 Çarşamba

haşhaşlı ekmek


bizde bir bayram geleneğidir haşhaşlı ekmek.ananem her bayram 2 çeşit olmak üzere birkaç tepsi yapar.genelde tatlı haşhaşlı ekmek ve tuzlu haşhaşlı ekmek şeklinde 2 çeşitini biliyorum. ben tuzlusunu severim annem tatlısını.
hatırlıyorum da bir bayram öncesi gece saat 12 falandı haşhaşlı ekmeğin fırından çıkmasını bekliyorduk dayımla.haşhaşlı ekmeği sıcak sıcak peynirle yemenin tadı apayrıdır.fırından çıkar çıkmaz herkes ucundan alarak tırtıklar bir tepsiyi.
bugün ananeme gittiğimde ananem yapmaya başlamıştı hatta nerdeyse bitirmek üzereydi.neyseki en sevdiğim işe yetiştim.tepsiye yerleştirilmiş ekmeklerin üstüne yumurta sürüp çörekotu ve susam ekmek :) bunu yapmayı cidden çok severim.küçükken hamur işlerinde ananeme yardım etmeye,hamur mıncıklamaya bayılırıdm.bugün yine o günler geldi aklıma.n güzeldi o zaman bayramlar çoğunlukla kışa denk gelirdi,güzel olurdu.
ben kışı çok severim hava soğuk olduğu için herkes kalın giyinir ve birbirine yakın otururdu,herkesin elinde bir çay bardağı olurdu.
yarın bayram annem yine erkenden kaldıracak beni bense off 2 dkka daha uyuyim bu kadar erken bayram mı olurmuş diye söylenerek zorla uyanıcam.hep böyle olur bayramın ilk sabahı bizim evde.ama hissettiğim bir şey var artık bayramlar hiç eskisi gibi değil n biliyim işte değil.sanki eski bayramlar rengarenkken şimdi siyah beyaz ya da silik gibi.sanırım artık insanlar daha az önemser oldu.
bu ertuğrul dayımsız ilk bayramımız.biraz buruk ve herkes bir yerlere kaçtı bu yüzden.
seni seviyorum dayı.huzurlu uyu ve ordan bize gülümse.

iyi bayramlar herkese.

2 yorum:

Modafobik dedi ki...

Bayramın kutlu olsunnn! :) Nice sağlıklı ve mutlu bayramlara inş :) Ve canım feci çektiii bu ekmekteeeenn mmm !

banu bilgi dedi ki...

teşekkür ederim bir gün yapmayı becerebilirsem kargoyla yollaırm sanada :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...