13 Ekim 2010 Çarşamba

otobüs psikoloji bozuyor I

evet hepimizin günlük hayatta sinir krizleri geçirdiğimiz bu tekerlekli araçta yaşadığım trajedileri yazmaya karar verdim geçen günden sonra.

öncelikle eğer akşam saatinde otobüse biniyorsanız liseli faktörü diye bir şey var.bunlar özellikle orta son - lise 1 ergenlerinden oluşuyor.hepimizin tüm gün boyunca kafası ambale olduğundan üstüne bir de yorgunluk ve tıklım tıklım otobüslerde ayakta gitme faktörü de eklenince hepimizin hayalinde eve gidip yemek yemek ya da oturup ayaklarımızı dinlendirmek oluyor.fakaat tam bu hayal kurma anlarında bu ergen gruplarının bıdı bıdı durmadna konuşmaları ve aptalca maceralarıyla kafası şişen insan "yeter lan" dememek için kendini zor tutuyor.

eğer şansınız varsa oturduysanız onda da kalabalıktan ya kafasına birinin eli çarpar yaçantasını dayar ya da saçınızın telini çeker yanlışlıkla.bu bir olur iki olur tolere edilir fakat psikolojimize bağlı olarak da tahammül edilemez olur.
geçen gün otobüs aşırı kalabalık değildi fakat yinede kalabalıktı.kadının biri dev çantasını inatla omzuma dayadı arkasıda bana dönük bir ittim 2 ittim offladım seslice bana mısın demedi bende sen misin beni takmayan diyerek asıldım çantasına çektim ittim (vallada billada yaptım bunu kafam attı) kadın bir şokla baktı bana kaşları çatık ama benim kaşlarım onunkinin 2 katı daha çatık ve gözlerimde bir şey de de yoliyim seni bu yorgunlukla bakışı vardı.kadın çantasını çekti pıstı ve birkaç adım ileriye gitti.zafer benimdi çok gururlandım.

artık yeni otobüsleri hepiniz biliyorsunuz et arkasında 3 zayıf kişinin oturabileceği bir koltuk var.genelde buraya oturanlar 3 kişilik koltuğa yayılan 2 öküz olabiliyor .(kadın erkek farketmez)
genelde kadınlar oturduğunda orda acıyıp poposunu kaydırıp gel canım der hep.sanırım o an insanın tipine göre yer veriyorlar ya da vermiyorlar.erkeklerin bazıları rahatsız olabilir bayan diye yer vermezken ben orada 3 kişinin oturmasını ısrarla savunuyorum eğer otobüs kalabalıksa.
neden mi? çünkü ben uzun süre ayakta kaldığımda bayıltacak boyutta bir bel ağrısı çekip çoğu zaman o tutunma direklerinde bildiğiniz kıvranıyorum.bunu gören geçen gün ki öküz adam sadece suratıma baktı.hayvan ibiş ulan kıvranıyorum görüyo kıçını kaydırda oturiyim dimi yook. ayı oğlanı inşallah bigün ben orda otururum o ayakta olur bende yer vermem ona ohh canıma değsin.

bugün kulak misafiri oldum düzgün giyimli hoş bir kız otobüste karşılaştığı arkadaşına "napıyon?" dedi işte o an acundaki 500 bin çıkmış gibi bir ses geldi içimden.nerden indin sen yavrum diycektim.hiçbirimiz konuşma dilini yazma dili gibi kullanmıyorum ama napıyon ne ediyon da demiyoruz.nedense bi an tiksindim.napıyosun demek o kadar mı zordu be doğan görünümlü şahin kız?

metroda bir bayan gördüm gülsem mi bilemedim.ben sürekli böyle yazıyorum ama yanlış anlamayın dalga geçmiyorum çok ironik ya da garip geldiği için paylaşıyorum yoksa kimse kimseyi aşağılayamaz.
neyse saat akşam 6 falan bayan güneş gözlüğü takıyor.metro daha yer altına girmemişti o yüzden dedim belki göz ameliyatı olmuştur.fakat yeraltına girdi metro hatunda hiçbir güneş gözlüğünü çıkarma gibi bir eylem yok.tabi benim dikkatimi çekti çaktırmadan kadına bakıyorum acaba gözümü mü mor falan ondan mı diye ama yok o da değil.çok ilgimi çekmişti fakat daha fazla inceleyemeden durağım geldi inmek zorunda kaldım.

işte böyle yaşadığım abidik olayları yazmaya devam edeceğim.

ayrıca izlemeyi bırakan 1 kişi hahayt sen gittin 3 kişi geldi ohh canıma değsin çok mutluyum :)

3 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

Otobüsler benim de psikolojimi bozuyor öyle bozuyor ki binemiyorum

Ayris dedi ki...

Ayy o koca çantalı kadınların densizliğine ben de uyuz oluyorum iyice:/ Ben de binince nasıl nereye koysam çantamı da rahatsız etmesem diye ezilirim.
Ya da böyle boşluklara ilerlemeyip bir yerde yığılıp ezilip durur ya insanlar o zaman da beyinsizliklerine sinir oluyorum, gitsene kardeşim boş yere, değil mi ama?
Ayy ben de ne doluymuşum:)) Neyse, güzel konuya parmak basmışsın:)

banu bilgi dedi ki...

kesinlikle ya ben insanları rahatsız etmemek için bulduğum her boşluğa ilerlerken insanların bencilliği otobüs kavgalarına neden oluyor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...