29 Ekim 2010 Cuma

Perşembe Tarifleri 2

evet biliyorum gecikmeli oldu bu tarif 1 gün bu yüzden özür dilerim.dün ev işleri ve ilk kez denediğim zeytinyağlı taze fasulyem baya vaktimi aldı gece de dışarı çıktık yazmaya pek fırsatım olmadı.neyse bugünkü tarifimiz soğanlı mantarlı börek olucak.ben tam bir mantar aşığı olduğumdan bu böreği çok seviyorum.

Mantarlı Soğanlı Börek

aslında ben bu böreği resmen kafama göre yapıyorum hiç öyle tarif kullanmıyorum ama tabiki taslak olarak aldığım miktarlar var.bende size bunu vericem bir kez yaptıktan sonra zaten sizde göz kararı yapmaya başlıycaksınız eminim :)

Malzemeler

4 tane yufka

1 su bardağı yoğurt

1 su bardağı sıvı yağ

1 yumurta

yarım kilo mantar

1 soğan

susam/çörek otu

karabiber


Ön Hazırlık

eğer soğanı çok seviyorsanız soğan sayısını ya da mantar miktarını arttırabilirsiniz.bizim evdeki tepsi küçük olduğu için ideal oluyo bu malzemeler.
ben soğanları minik minik doğruyorum önce onları pişiriyorum ardından mantarları ekliyorum üstüne.yağ olarak terem yağ ın margarinine dadandım bu ara.denemenizi tavsiye ederim.gayet hafif ve tereyeğ tadında oluyor.hemde 50 gramın ne kadara denk geldiğini falan gösteriyor pakette.gramlı sinir tarifler için ideal :)
neyse ben yine cıvıdım.soğanları önce yağda pişirin ardından mantarları atın.mantarlar eğer yıkayarak yapıyorsanız sularını salıyor hemen.biraz suyunu çekene kadar pişirin.hepsi piştikten sonra karabiber ekleyin.eğer sevmiyorsanız farklı baharatlarda deneyebilirsiniz.ama karabiberle çok güzel oluyor.

Yapılışı

tepsiyi yağladıktan sonra yufkayı tepsiye koyun.fazlalıklarını dışarı sarkıtın.bütün hepsi bittiğinde mektup gibi kapatıyorsunuz o parçaları.
yoğurt yağ ve yumurtayı bir kapta iyice karıştırın.pütürlerin kalmamasına dikkat etmeniz iyi olabilir ama aceleniz varsa kaladabilir.ilk yufkayı koyduktan sonra bu yoğurtlu sosu kaşık yardımıyla yufkanın üzerine dökün.2.yufkayı koyduktan sonra sos koymayıp hazırladığınız harcı koyun üstüne 3. yufkayı koyun.2. ve 3. yufkaları sarkıtmadan tepsiye sığdırın.3. yufkadna sonra tekrar o sostan koyun.şuan farkettim ki 4. yufkayı koymayabilirsiniz de.eğer varsa 4. yufkayıda koyun.aşşağı sarkıttığınız o parçaları üstüne kapatın.yoğurtlu sosun tamamını dkün.üstüne çörek otu ya da susam koyabilirsiniz.

ben 200 ile 170 derece arasında pişiriyorum dakikası konuşunsa bir şey diyemiyorum.sürekli kontrol edin.yoksa kömür olur tepesi :)

çok zor değil tahmin ettiğiniz üzere.ilk yapıştan sonra zaten tarife bakmadan yapabilmeye başlıyorsunuz.

afiyet olsun.umarım beğenirsiniz.
öpücüklerr
gecikme için özür dilerim tekrar.

2 yorum:

Profösör dedi ki...

Bir tv knalında biraz yemek, börek, tatlı, çörek tarifi, biraz çay sacti, biraz dedikodu, biraz müzik, biraz da yarışma oldumu al sana bir televizyon program formatı. Belki de ilerinde medya için çalışmalar ypabilirsiniz. En azından bir yemek ve turizm kültürz dergisinde tarifler yazabilirsiniz.

banu bilgi dedi ki...

çok teşekkür ederim bu güzel sözler için.aslında belki ilerde ufak bir yer açabilirim üst katının evim olduğu ya da özel yerlere tatlılar yapabilirim.ama bunlar benim etraftan bulduğum,duyduğum tarifler.belki bir gün böyle bir şeyler düşünebilirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...