3 Kasım 2010 Çarşamba

Perşembe Tarifleri 3

bu böreği hem yemeyi hemde yapmayı cidden çok seviyorum.üstelik ilk yapışımda çok beğenildi.tarifi ben ordan burdan toplama oluşturdum biraz.yine bu tarifte de başıma gelenlerden ders çıkararak ben yaptım siz yapmayın bunları noktalarına değinicem.


Tavuklu Garnitürlü Börek


tarifin bir kısmı mantarlı böreğinkiyle aynı o yüzden yanlış anlamayın o tarifi kullanıyorum bende hep alıştığım için.el alışkanlığı oldu sanırım hem ezberlemişim hemde pratik yapıyorum.


Malzemeler


4 tane yufka

1 su bardağı yoğurt (yoğurdunuz yoksa aynı işlemi 1 bardak sütle de yapabilirsiniz)

1 su bardağı sıvı yağ

1 yumurta

2-3 adet tavuk göğüsü

1 adet ufak kavanoz garnitür


Ön Hazırlık

bizim ev nüfusumuz çok fazla olmadığı için ben bu kadar melzemeyle yapıyorum hatta daha az yufka kllandığım bile oluyor.ama bu börekde az yufka kullanmayın 4 iyi.ama isteğe bağlı tavuk ve garnitür hatta yufka miktarını arttırabilirsiniz.
önce tavuk göğüslerini haşlayın.haşlanan tavukları aceleniz yoksa soğuyana kadar bekledikten sonra didikleyin.eğer yok benim acelem var bekleyemem derseniz birkaç kez soğuk su da yıkadıktan sonra büyük bir bıçakla ince ince boyuna kesip didikler gibi yapabilirsiniz.
ardından didiklenen tavukları biraz yağda kavurun.hatta kavururken birazda karabiber atabilirsiniz.börekde karabiber çok hoş bir tat bırakıyor.o yüzden eksik etmeyin derim ama fazla da kaçırmayın dikkat.her neyse kavanozdaki garnitürü süzün.suyunun kalmaması gerek ve sakın yıkamayın.tamamen süzdükten sonra tavukların içine garnitürü katın ve biraz hepsini birlikte pişirin.

Sos için

aslında şu yoğurtlu yumurtalı ve yağlı sos için ikinci bir alternatifim var.eğer evde yoğurt yoksa (bilmeyenler için ) aynı işlemi sütlede yapabilirsinz.yukarıda da yazdığım gibi 1 bardak yoğurt yerine 1 bardak süt.aman iyice çırpın.

1 bardak süt ya da yoğurt
1 bardak yağ
1 yumurta

yazı arası dipnot: mümkünse bir ölçü bardağı edinin.yani ölçü derken evdeki bir su bardağını ölçü bardağınız yapın.bütün tarifleri onunla uygulayın daha sağlıklı oluyor.


Yapılışı


önceki tarifleri takip edenler bilir börekteki mektup stilini :) ama yinede tekrar anlatıcam elbette.
tepsiyi yağladıktan sonra ilk yufkayı tepsiye yayın ama fazlalıklarını dışarı taşırın çok da germeyin bol bol kalsın mektup gibi kapıycaz :) neyse ilk yufkayı yaydıktan sonra hazırladığımız sosu 4 yufkaya yettirecek ölçüde ilk yufkaya koyun.ardından 2. yufkayı koyun ama bu sefer
bütün yufkayı tepsinin içinde kalacak şekilde tepsiye sığdırın ardından yaptımız tavuklu garnitürlü harcın hepsini boşaltın.3.yufkayı yine tepsiye sığdıracak şekilde koyun.üstüne sosu tekrar dökün.son yufkayıda üstüne koyduktan sonra taşan yufkaları da üstüne kapadıktan sonra kalan tüm harcı döküp üstüne yayın.artık çörek otu mu susam mı ekersiniz sizin zevkiniz orası.

böreği 170 ile 200 derece arasında pişirin.dediğim gibi dakika veremiyorum bu börek konusunda belli olmuyor o yüzden sürekli başına gidip kontrol etmek gerek aman dikkat yanmasın.
bu arada olurda garnitürler suyunu bırakırsa böreğin dibinde kaynayan biraz su görürseniz sakın korkmayın.eğer susam ya da çörek otu ekmediyseniz piştikten sonra böreği ters çevirip öyle kesip servis edin.ben birazcık ğstğnğ yakmıştım hemen ters çevirdim kimse görmeden.öyle servis ettm ona rağmen çok beğenildi. bu da itirafım olsun :)

umarım seversiniz.
afiyet olsun
öpücükler :)

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...