11 Aralık 2010 Cumartesi

Perşembe Tarifleri 6

biliyorum çok gecikti ama gerek hastalığım gerekse cuma olan sınavım yüzünden dün baya uyudum.aldığım ilaçlardan kaynaklansa gerek malak gibi uyuyorum her an.
bu gecikme için kendimi affettirebileceğimi düşündüğüm popüler bir tarif vericem size.
merak ettiniz hissediyorum. vee Issız Adam'ın havuçlu tarçınlı keki.
peeh diyenleriniz olabilir ama bu adam boş değilmiş.bende niye bi kekle tav oluyor bu kadınlar diyordum ki tarife ulaştım,yaptım yedim ve taataam. bunu bloga yazmam gerek dedim.
bu arada blogu yeniledim.sanırım diğeri içimi bunaltmıştı.bu hem rengarenk hem de kışın sizin okumaktan benimde yazmaktan sıkılmayacağım bir tarzda oldu :)

işte tarif

Issız Adam'ın Havuçlu Tarçınlı Keki

Malzemeler

  • 3 yumurta
  • 1 orta boy havuç
  • 1 su bardağı şeker
  • 1su bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı tarçın
  • 1 kabartma tozu
  • 1 şeker vanilin
  • 2.5- 3 su bardağı un


Hazırlanışı

önce yumurtaları ve şekeri çırpın.ardından yoğurt,rendelediğiniz havuç ve yağı ekleyip pütürler gidene kadar çırpın.çırpma işleminden sonra kabartma tozu,vanilin ve tarçını ekleyin.yine çırpın.
şimdi sıra una geldi. ben 2.5 bardak un koydum yeterli oldu ama eğer sizinki 2.5 bardak unla hala daha çok sıvımsı haldeyse 3 bardak iyi gelecektir.

keki 180 derecede 30 dakika pişirin.eğer 30 dakika sonunda içine batırdığınız bıçağa hamur gelmediği halde içiniz rahat değilse (benim gibi) dereceyi 100 ya da 80'e düşürüp 20 dakika kadar daha fırında bırakabilirsiniz.


Afiyet olsunn :)

1 yorum:

Profösör dedi ki...

Bu tariften bir kek hazırlatacağım kızıma. Sayende tabi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...