3 Mayıs 2012 Perşembe

yeni nesil çocuklar korkak




Bir süre önce bir yerden geçerken bir çocuk gördüm.4-5 yaşında bir kız çocuğuydu. Ailesi yemek yerken oda kenarda oynuyordu. Birkaç masa ileriden gelen köpeği gördü. Köpek dünyalar tatlısı sahipli sakin bir golden dı. Köpek sakince önünden geçerken kız inanılmaz bir şekilde korktu. O kadar saçma bir andı ki.Köpek kızı farketmemişti bile. Nedense çok sinirlendim. Ben o yaşlardayken kediden köpekten hiç korkmazdım. Sürekli onların peşinde dolaşırdım. Hiçbir zaman annem sevme pirelidir,sevme ısırır gibi cümleler kurmadı bana beni korkutmadı,bende hiç korkmadım. Zaten çocukların bazı şeyleri deneme yanılmayla öğrenmesi gerektiği taraftarıyım. Benim etrafımda büyüyüşüne tanık olduğum hiçbir çocuk hayvalardan soyutlanarak büyümüyor. Tam tersi benim korktuğum birçok gagalı hayvanı mıncıklayabiliyor gagalansa bile. 
Sanırım bu biraz çocuğu yetiştirme tarzından da kaynaklı. Ama kediden köpekten korkan,hoşt pist diyen,aman pirelidir dokunma diyen o tarz her türlü insana uyuz oluyorum. 
Bir gün çocuğum olursa onu asla sokak hayvanlarından mahrum etmeyeceğim.



Üstteki çocuğun aksine bu çocuk çok sevimliymiş .
şarkısız son olmaz.





















2 yorum:

fff dedi ki...

köpek ısırmıştır belki

Emek Kızıltaş dedi ki...

Psikolojiye Giriş 1: Bütün fobilerin kökeninde sağlam bir sebep bulunur. Bu nedenle korkular saçma değildir. Fakat korku duyan bir insana "sinirlenmek" ve "uyuz olmak" biraz saçmadır. Bütün belirsizlikler ve bilinmezler korkuyu doğurabilir, bu zamanla aşılabilecek bir durum. Üstelik bir sürü korku çeşidi var, sadece sokak hayvanlarından korkmak değil. Eminim senin korkuların da bir başkasına saçma geliyordur. Üstelik unutmamak gerek, korkmak bir zeka belirtisidir. Hani halk arasında "aptal cesareti" derler ya, bilimsel olarak bu kanıtlanmış bir gerçek. Örneğin, duygusal zekası çok yüksek insanların araba kullanmada başarısız olmaları gibi, bu da bir korkunun, panik ve endişenin sonucu.
Bu yazdıklarımı yanlış anlamazsın umarım, daha önceki okulumda psikoloji dersleri alıyordum, seni de bilgilendirmek istedim. Korkularımız birşeye karşı duyduğumuz önyargılar değil, psikolojik bozukluklarımızdır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...