3 Ağustos 2012 Cuma

Üretkenliğimin son safhaları

Üretkenliğimin tavan yaptığı bir yaz yaşıyorum
Evde giymediğim eski bir kot pantolon buldum.
Çekmecede yer kaplayacağına değerlendireyim de yer kaplasın mantığıyla kotu şort yapmaya karar verdim.
Kotları şort yapma tecrübeme dayanarak ters çevirip işlem yapmak daha az zarar vermekle beraber daha iyi sonuç veriyor.





Ters çevirdiğim kotun kısalığını ayarlayarak cetvel yardımıyla pilot kalem ile düz bir çizgi çektim.
 Ben düz kesemediğim için böyle çizgi çekerek kesmek daha kolayıma geliyor. Yoksa göz kararıyla şortu kese kese mahvediyorum.









Belirgin çizginin hizasından gerdirerek kotu kestim.
Gerdirmemin özel bir sebebi yok. Sadece keserken kumaşın iyi ve düzgün kesilmesine yardımcı oluyor.
Ben biraz uzun kestim denedikten sonra tekrar kısaltayım diye o zaman daha sağlıklı oluyor.

Diz üstü şortları sevmediğim için kısalttım. Basenlerimi Roberto Carlos gibi gösterdiğine inanıyorum. :)



                         

 İsterseniz kesme işleminden sonra çıkan minik ipleri çektirerek püskül yapabilirsiniz. İstemiyorsanız da ipleri yine çektirin ve kesin. Şortun uçlarının daha güzel gözükmesini sağlıyor.
Ve geldik son işleme.
Aslında aklımda batik yapmak vardı bu şortu ama batik için boya almam gerekiyordu ve kimbilir ne zaman gidecektim.
Sonra aklıma çamaşır suyu geldi.
Hepimizin evinde çamaşır suyu mevcut.
Bende çamaşır suyu kullanmaya karar verdim.
Yinede hafiften bir batik görünümü yarattı neyse ki :)
Çamaşır suyunu kapağa koyup fırtlatır gibi şorta atabilirsiniz.
Bir de arkasını yaparken keşfettiğim şey.
Kapağın kapağını tam açmayıp bollaştırın.
Kapak kapalı olduğu halde çamaşır suyu akacak hale geldiğinde istediğiniz şekli yaparak dökebilirsiniz.
Son teknik hem daha az çamaşır suyu harcatıyor hem de ellerinize bulaşmıyor.




Dediğim gibi bu ara nedense fazla bir üretkenlik hamaratlık var üstümde bende bu duruma şaşırmış haldeyim ama iyi oluyor hem rahatlıyorum hem de bir şeylerle uğraşıp boş oturmuyorum.


Bu şarkıyı da hayret verici bir şekilde çok sevdim Tabi klibini de. 

:)

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...