18 Eylül 2012 Salı

Frida kadar güçlü olmak


Beni birazda olsa seviyorsun değil mi panzon ?


Sevdiğim ressamlar arasında Frida yeri değişmeyecek şekilde ilk sırayı alıyor.
Resimlerine, hayatına, kişiliğine, duygularına karşı özel bir ilgim var. Sanki onunla aramda bir bağ ortak ufacık bile olsa bir şey varmış gibi hissediyorum. İmkanım olsa yapıtlarının sergilendiği her müzeye gitmek isterdim.
Kimse bana bak bu benim en sevdiğim ressam ya da bak bu da Frida demedi kendi kendime keşfettim onu. Keşke evimin bir odasını Frida odası yapabilsem. Gücüne, dayanıklılığına, pes etmeyişlerine hayranım.
Diego'ya göre girdiği her ortama canlılık katıyormuş. Sevmemin başka nedenlerinden biri de renkleriyle ruhuma renk katması.

   

Filmi izlemediyseniz bile kesinlikle haberdarsınızdır. İzlemediyseniz de izlemenizi öneririm. Konu Frida olduğunda yeni şeyler öğrenme isteğim doyumsuz. Bir de 2005 yapımı onun hakkında bir belgesel var. Hayal meyal izlediğimi hatırlıyorum ama tekrar izlemekte fayda var.

*
Geçen yıl İstanbul'daki Frida Kahlo & Diego Rivera sergisinde bir sürü fotoğraf çekmiştim fakat harddisk çökünce hepsi gitti.Onun acısını hala yaşıyorum.Elimde sergiden birkaç fotoğraf kaldı.





Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...